W stopniach ° wyrażona liczba ogniw w łańcuchu, w którym każda następna osoba jest dzieckiem, rodzicem lub małżonkiem poprzedniej; wersja pełna (przy opłaconym abonamenice) pokazuje wykres powiązania; w wersji darmowej kliknięcie prowadzi do strony o danej osobie.
- PASSAKAS Felicjan Kajetan (1855-1914) aktor, śpiewak, dyrektor teatru 1°
- PASSAKAS Mieczysław Teodor (1881-1941) profesor Akademii Handlowej w Krakowie 1°
- PIWOCKI Jerzy (1853-1920) prawnik, działacz samorządowy 3°
- THULLIE Maksymilian (18531939) profesor Szkoły Politechnicznej we Lwowie, senator RP 6°
- THULLIE Czesław (18881976) profesor Politechniki Śląskiej 6°
- KRZECZUNOWICZ Walerian (1790- ok. 1866) ziemianin, działacz galicyjski 7°
- KRZECZUNOWICZ Kornel (1815-1881) polityk galicyjski, poseł 8°
- TOROSIEWICZ Emil (18281901) powstaniec styczniowy 8°
- MOYSA-ROSOCHACKI Stefan (1853-1920) poseł na galicyjski sejm krajowy i do Rady Państwa 8°
- TOROSIEWICZ Michał (18091869) powstaniec listopadowy, publicysta 8°
- TOROSIEWICZ Franciszek (18121873) poseł na Sejm Krajowy we Lwowie 8°
- ROSZKA Stefan (1670-1739) ksiądz obrządku ormiańskiego, misjonarz apostolski, liturgista, filolog 9°
- TOROSIEWICZ Mikołaj (18441911) powstaniec styczniowy 9°
- TOROSIEWICZ Józef (17851869) lekarz, uczestnik wojen napoleońskich 9°
- GNIEWOSZ Włodzimierz Hipolit (1838-1909) ziemianin, polityk 9°
- ŁYSAKOWSKI Adam Gracjan (1895-1952) teoretyk bibliotekoznawstwa, bibliograf 9°
- KRZYSZTOFOWICZ Mikołaj (1846-1935) prawnik, poseł 9°
- KRZECZUNOWICZ Aleksander (1863-1922) polityk, poseł 9°
- GREGOROWICZ Tytus (1810-1864) prawnik, działacz narodowy 10°
- TOROSIEWICZ Dawid (17871849) adwokat, ziemianin 10°
Uwagi
„Słownik biograficzny teatru polskiego 1765-1965”, t. I, PWN Warszawa 1973: FELIŃSKA Anna Karolina, właśc. Passakas z Bitkowskich (26 X 1864 Warszawa - 1 IV 1927 Kraków), aktorkaByła żoną - Felicjana F. Uczyła się na pensji, potem w szkole dram. E. Derynga. Do 1883 występowała pod nazwiskiem panieńskim. W sez. 1881/82 należała do zespołu t. poznańskiego. W 1883 występowała w zespołach: J. Grabińskiego w Płocku, A. Myszkowskiego i J. Nowakowskiego w Lublinie, J. Otrembowej w warsz. t. ogr. Belle Vue oraz w Łowiczu, Płocku, Lipnie i Włocławku. W tym okresie wyszła za mąż za Felicjana F. i zaczęła używać nazwiska męża. W następnych latach występowała u: J. Żołopińskiego w Lublinie (1885), T. Smotryckiego w Łowiczu, Piotrkowie i Łodzi (1885-86), J. Puchniewskiego w Łowiczu i warsz. t. ogr. Belle Vue (1887, 1888), L. Dobrzańskiego, J. Reckiego i T. Smotryckiego w Lublinie (sez. 1889/90), L. Dobrzańskiego i J. Reckiego w Zgierzu (sierpień 1890), A. Łaskiego w Płocku (sez. 1890/91) i warsz. t. ogr. Eldorado (1891). W 1891-93 należała do zespołu L. Czystogórskiego; występowała z nim głównie w Lublinie (sez. zimowe 1891/92 i 1892/ 93), a także w Radomiu, Kielcach oraz w warsz. t. ogr. Eldorado. W sez. 1893/94 należała do zespołu B. Mareckiego, z którym występowała w Lublinie, Siedlcach, Radomiu i warsz. t. ogr. Belle Vue. Sez. 1894/95 spędziła w Lublinie w zespole I. Józefowicza. W 1895 dyrekcję t. w Lublinie objął jej mąż; odtąd F. występowała stale w jego zespole: w 1895-1900 w Lublinie, skąd wyjeżdżała z nim m.in. do Radomia i Ciechocinka. W 1900 wraz z częścią zespołu pod dyr. męża przeniosła się do Sosnowca; z Sosnowca w 1904 wyjechała do Lublina, gdzie od maja 1904 występowała przez lato w zespole H. Halickiego. W 1904-1908 znowu była w zespole męża, m.in. w Lublinie, Częstochowie, Ciechocinku, Płocku, Włocławku. We wrześniu 1908 przeniosła się do Kalisza do t. pod dyr. J. Zakrzewskiego, a potem (do 1910) S. Książka-Staszewskiego. Podczas I wojny świat. występowała w Warszawie w T. Powszechnym (1916), po wojnie mieszkała jako emerytka w Krakowie i w sez. 1918/19 występowała jeszcze w zespole T. Powszechnego. 7 III 1925 obchodziła w Krakowie jubileusz czterdziestopięciolecia pracy scenicznej. Grała przeważnie role charakterystyczne (często komiczne), m.in. Annę („Rewizor"), Agatę („Teatr amatorski"), Jacentową („Noc świętojańska"), Reginę („Czartowska ława"), Pulcherię („Dom otwarty"), Millerową („Intryga i miłość"), Panią Erazmową („Okrężne"). W początkach kariery śpiewała też w operetkach, m.in. Cziprę („Baron cygański"), Sydonię („Dziesięć cór na wydaniu").
„Słownik biograficzny teatru polskiego” t. 1: teatr.44772.2
„Słownik biograficzny teatru polskiego” t. 1: teatr.61583.1
Epitafium na cm. Powązkowskim: Ś.P. KAROLINA Z BITKOWSKICH PASSAKAS- FELIŃSKA ART. DRAM. UR. 1864 R. W WARSZAWIE
Polski Słownik Biograficzny t. 25 str. 252: psb.21746.4
Polski Słownik Biograficzny t. 25 str. 254: psb.21747.3
n.60319 Nekrologia Minakowskiej (60319)
sw.174034 Akt małżeństwa: Warszawa św. Krzyż (obecn. m. Warszawa), 249/1887 [indeks na http://geneteka.genealodzy.pl/] http://metryki.genealodzy.pl/metryki.php?op=kt&ar=1&zs=0158d&sy=1887b&kt=2 [podgląd]
źródła:
- ślub: Akt małżeństwa: Warszawa św. Krzyż (obecn. m. Warszawa), rok 1887, nr aktu 249 [indeks na http://geneteka.genealodzy.pl/] http://metryki.genealodzy.pl/metryki.php?op=kt&ar=1&zs=0158d&sy=1887b&kt=2 [podgląd] - pogrzeb: Urz. M. st.W-wy http://cmentarze.um.warszawa.pl/pomnik.aspx?pom_id=20450
|
|