„Słownik biograficzny teatru polskiego 1765-1965”, t. I, PWN Warszawa 1973:
WIŚLAŃSKI Adam, właśc. A. Seidler (ok. 1879 Przemyśl - 10 I 1917 Warszawa), aktorL. Schiller podał błędny rok śmierci W. - 1914. Był synem Andrzeja Seidlera, burmistrza Krakowa, starosty przemyskiego. Od ok. 1899 do ok. 1902 występował w zespole To w. Miłośników Sceny we Lwowie i wyjeżdżał z tym zespołem na występy do innych miast, m.in. do Krynicy. W 1902-05 występował w T. Polskim w Poznaniu (w czerwcu 1905 z t. pozn. w Krakowie), w sez. 1905/06 w T. Miejskim w Krakowie, w 1906-09 w Wilnie (z zespołem wil. także m.in. w Mińsku Litewskim - 1906, Kownie - 1907), w 1909-11 w T. Miejskim we Lwowie, w 1911-13 znowu w Wilnie (w 1913 z zespołem wił. w Petersburgu), w sez. 1913/14 i 1914/15 w T. Polskim w Warszawie, w 1916 (styczeń-lipiec) w T. Lutnia w Wilnie, w sez. 1916/17 (do śmierci) znowu w T. Polskim w Warszawie.
Obdarzony doskonałymi warunkami zewnętrznymi (wysoki, przystojny), dźwięcznym głosem, grał role amantów i bohaterów gł. w repertuarze poetyckim, niekiedy także w komediach. Z ważniejszych ról W. należy wymienić przede wszystkim Gustawa-Konrada („Dziady"), którego grał kolejno w Poznaniu, Krakowie, Wilnie i Warszawie; inne role: Kirkor („Balladyna"), Zbigniew („Mazepa"), Poeta („Wesele"), Natan („Sędziowie"), Ferdynand („Intryga i miłość"), Klaudio („Wiele hałasu o nic"), Kalina („Dramat Kaliny"), Kazimierz („Tamten"), Hugo Stengel („Honor"), Porucznik („Damy i huzary"), Seweryn („Pan Damazy"). Ostatnią jego rolą był Edstaston („Katarzyna Wielka"). Ożeniony był z Koziełł-Poklewską.