W stopniach ° wyrażona liczba ogniw w łańcuchu, w którym każda następna osoba jest dzieckiem, rodzicem lub małżonkiem poprzedniej; wersja pełna (przy opłaconym abonamenice) pokazuje wykres powiązania; w wersji darmowej kliknięcie prowadzi do strony o danej osobie.
- CHĄCIŃSKI Bronisław (1868-1922) lekarz, działacz społeczny 9°
- DEMBOWSKI Józef (1780-ok. 1830) malarz 15°
- SIERAKOWSKI Józef (zm. 1748) strażnik wielki koronny 16°
- SIERAKOWSKI Wacław (1741-1806) kanonik krakowski, filantrop 16°
- SIERAKOWSKI Sebastian Alojzy (1743-1824) jezuita, architekt 16°
- SIERAKOWSKI Kajetan Onufry (1753-1841) kasztelan słoński 16°
- ANKWICZ Stanisław (1720-1784) stolnik krakowski 17°
- SIERAKOWSKI Wacław Hieronim (1700-1780) arcybiskup lwowski 17°
- DEMBOWSKI Tadeusz (1738-1809) minister skarbu 17°
- KAMPENHAUSEN Jan Joachim (ok. 1680-1742) generał major 17°
- BECK Józef (1867-1931) działacz społeczny 17°
- MIĄCZYŃSKI Atanazy Walenty (1639-1723) podskarbi nadworny koronny, wojewoda wołyński 17°
- SIERAKOWSKI Jan Andrzej (ok. 1640- ok. 1698) kasztelan bełski 17°
- NAAKE-NAKĘSKI Wacław (1864-1945) dziennikarz, działacz narodowy 18°
- SĘDZIMIR Dominik (1728-1782) jezuita, profesor filozofii 18°
- SIERAKOWSKI Józef (1765-1831) dyplomata, historyk, rysownik 18°
- LONDYŃSKI Bolesław (1855-1928) humorysta, tłumacz, wydawca 18°
- SIERAKOWSKI Andrzej (zm. 1649) pisarz polny koronny 18°
- JEŻEWSKI Kazimierz Antoni (1880-1948) działacz społeczny 18°
- KARSKI Michał (1714-1793) podkomorzy ziemi różańskiej 18°
Uwagi
„Słownik biograficzny teatru polskiego 1765-1965”, t. I, PWN Warszawa 1973: PLUCIŃSKA Natalia, 2° v. Podgórska (8 V 1890 Warszawa - 21 VI 1963 Warszawa), aktorkaByła córką Michała i Teodozji, ukończyła gimn. w Warszawie, a następnie kursy dram. H. Hryniewieckiej. Debiutowała w 1917 w T. Polskim w Kijowie, w 1918 występowała w T. Ludowym w Warszawie, w sez. 1919/20 w T. Polskim w Wilnie, 1920/21 w Górnośląskim T. Narodowym, w 1922-24 w T. Miejskich w Wilnie, w sez. 1924/25 w T. Popularnym w Warszawie, w 1925-26 i 1927-30 w T. Miejskim w Lublinie, w sez. 1931/32 w T. Polskim w Poznaniu, w 1932 w T. Artystów w Warszawie, w sez. 1932/33 w T. Kameralnym w Częstochowie, 1936/37 w T. im. Orzeszkowej w Grodnie, w 1938 w T. Miejskim, w Płocku. Podczas wojny nie występowała. W 1946 podjęła pracę w T. Polskim w Bielsku, w sez. 1946/47 w T. Ziemi Opolskiej w Opolu; od 1947 do końca życia należała do zespołu T. im. Żeromskiego w Kielcach, ale w ostatnim okresie już prawie nie występowała. Grała takie role jak: Kniertje („Nadzieja"), Mirska („Klub kawalerów"), Żegocina („Pan Damazy"), Młynarka („Zaczarowane koło"), Rukienie („Pieją koguty"). Niektóre podane tu wiadomości z okresu międzywojennego mogą dotyczyć innej aktorki używającej nazwiska Plucińska.
„Słownik biograficzny teatru polskiego” t. 1: teatr.17320.1
„Słownik biograficzny teatru polskiego” t. 2: teatr.10459.3
Epitafium na cm. Powązkowskim: NATALIA PLUCIŃSKA-PODGÓRSKA AKTORKA ŻYŁA LAT 72 ZM. 21.VI.1963 R.
źródła:
- ślub 1: Akt małżeństwa: Warszawa św. Barbara (obecn. m. Warszawa), rok 1906, nr aktu 61 [indeks na http://geneteka.genealodzy.pl/] https://metryki.genealodzy.pl/ar1-zs1214d-sy1906b-kt2 [podgląd] - pogrzeb: Urz. M. st.W-wy http://cmentarze.um.warszawa.pl/pomnik.aspx?pom_id=59376
|
|