W stopniach ° wyrażona liczba ogniw w łańcuchu, w którym każda następna osoba jest dzieckiem, rodzicem lub małżonkiem poprzedniej; wersja pełna (przy opłaconym abonamenice) pokazuje wykres powiązania; w wersji darmowej kliknięcie prowadzi do strony o danej osobie.
- KRYWULT Jan (1873-1923) kierownik salonu sztuki 3°
- KRYWULT Aleksander (1845-1903) właściciel salonu sztuki 4°
- STASZKOWSKI Władysław h. Bogoria (1865-1936), aktor, reżyser 4°
- SZTAJNSBERG Marian (1887-1943), księgarz, wydawca 4°
- ŚLIWICKI Józef (1867-1944), aktor, reżyser 5°
- SZCZEKOWSKA Olga (1898-1943) rzeźbiarka 5°
- JANKOWSKI Czesław Marian (1880-1940) adwokat, instruktor harcerski 6°
- PIEŃKOWSKI Stefan Kazimierz (1885- po 1939) profesor neurologii i psychiatrii 6°
- NOWICKI Emilian O. Klemens (1791-1876) profesor kliniki UW 6°
- SZCZEKOWSKI Władysław (1898-1944?) oficer Komendy Głównej AK 6°
- ŚLIWICKI Daniel (1872-1921), dziennikarz, działacz polityczny 6°
- GALLE Leon (1898-1924) polonista 7°
- GAUTIER Franciszek (XVIII w.) kupiec warszawski 7°
- GEPNER Ignacy (1802-1867) litograf 7°
- GALLE Henryk (1872-1948) historyk literatury, krytyk, pedagog 7°
- PIEŃKOWSKA Hanna (1917-1976) historyczka sztuki, konserwator zabytków 7°
- KARPIŃSKI Henryk Teodor (1873-1960) technolog, profesor politechniki 7°
- KARPIŃSKI Wincenty (1829-1906) aptekarz, przemysłowiec 8°
- GŁOWIŃSKI Franciszek (1894-1944) dziennikarz 8°
- BÓBR-PIOTROWICKI Teodor (1796-1865) marszałek szlachty gub. wołyńskiej 8°
Uwagi
„Słownik biograficzny teatru polskiego 1765-1965”, t. I, PWN Warszawa 1973: KREMSKI Bolesław, właśc. Mieczysław Bolesław Gustaw (16 II 1849 Poznań - 9 IX 1899 Warszawa), aktor, dyr. teatruBył synem Antoniego Gustawa, ziemianina, i Eugenii z Ćwiklińskich (2°v. Trapszowej), mężem => Wiktorii Eugenii Słotwińskiej (wiadomość niepewna). Debiutował w 1867 zapewne w zespole swego ojczyma A. Trapszy w Łodzi. W 1871-74 występował w zespołach: A. Trapszy w Lublinie (1871/72), Radomiu i w warsz. t. ogr. TivoIi (lato 1872), P. Ratajewicza (jesień 1872 - listopad 1873), ponownie A. Trapszy w Kaliszu (sez. 1873/74), w warsz. t. ogr. Alhambra (lato 1874). Jesienią 1874 prowadził z M. Krauzem zespół występujący w Radomiu i Kielcach. W 1875 i 1876 występował u A. Trapszy. Pod koniec 1876 prowadził zespół w Suwałkach, być może z J. Rybackim, w 1877 występował w zespole J. Teksla, w lecie tego roku w warsz. t. ogr. Alkazar i Eldorado. Od sierpnia 1877 na zlecenie A. Trapszy był kierownikiem administracyjnym t. ogr. Alhambra, we wrześniu zawarł spółkę z H. Wójcickim i prowadził z nim zespół występujący w Płocku (2 X 1877-25 IV 1878), Lipnie (kwiecień), Włocławku (maj-czerwiec), Ciechocinku (lipiec), Łowiczu, Kutnie (do 10 X), Płocku (do marca 1879), Kutnie (kwiecień), Radomiu (kwiecień - 15 VI 1879), być może w Łodzi, Lublinie (czerwiec-wrzesień), Łęcznej i Łowiczu (20 IX-7 X), Łomży (17 X 1879-15 I 1880), Suwałkach (17 I-23 III), Siedlcach (25 III-25 V), Lublinie (od 1 VI 1880). W listopadzie 1880 zerwał układ z H. Wójcickim i prowadził samodzielnie zespół w Lublinie (do 14 III 1881); od 16 III do 1 V 1881 przebywał w Stanisławowie, następnie prowadził zespół w Radomiu (1 V-20 VI), Kielcach (25 VI-19 VII), Ciechocinku (lipiec), Busku (22 VII-sierpień); w sierpniu 1881 z K. Kremskim kierował „działówką” w Opolu Lubelskim, potem w Garwolinie i Żelechowie; następnie prowadził samodzielnie zespół w Piotrkowie (4-30 IX), Płocku (1881/82), w Radomiu i Pułtusku (początek 1882). Potem zawarł spółkę z A. Trapszą i wspólnie z nim prowadził zespół w Płocku (maj), Ciechocinku (czerwiec-sierpień), Kole (wrzesień), Kaliszu (zima 1882/83), Lipnie (czerwiec), Ciechocinku (lipiec-sierpień), Włocławku (wrzesień), Piotrkowie (październik), Kaliszu (zima 1883/84) i zapewne w Sosnowcu (wiosna 1884). Po rozwiązaniu zespołu w lecie 1884 K. występował jeszcze w warsz. t. ogr. Nowy Świat i Eldorado. Później prawdopodobnie opuścił t., nie jest to jednak informacja pewna, ponieważ działał w tym czasie Karol K. i niektóre dane z jego itinerarium mogą dotyczyć Bolesława K. Początkowo grywał role amantów i bohaterów, jak np. Karol Moor („Zbójcy"), Antoni („Pan Damazy"), później charakterystyczne, jak np. Heliodor („Marcowy kawaler"). W ostatnich latach życia pracował w kancelarii oberpolicmajstra w Warszawie. Drugą jego żoną była Waleria Mochnacka.
„Słownik biograficzny teatru polskiego” t. 1: teatr.49223.1
Epitafium na cm. Powązkowskim: Ś.P. BOLESŁAW GUSTAW ŻYŁ LAT 50 ZM. D. 10 WRZEŚNIA 1899 R. POZOSTAŁA ŻONA TĘ PAMIĄTKĘ STAWIA PROSZĄC O ZDROWAŚ MARYA
Polski Słownik Biograficzny t. 15 str. 274: psb.13666.1
n.33349 Nekrologia Minakowskiego (33349)
n.54771a Nekrologia Minakowskiego (54771)
sw.221215 Akt małżeństwa: Warszawa św. Aleksander (obecn. m. Warszawa), 237/1892 [indeks na http://geneteka.genealodzy.pl/] http://szukajwarchiwach.pl/72/162/0/-/118/str/1/1/10#tabSkany
źródła:
- ślub 2: Akt małżeństwa: Warszawa św. Aleksander (obecn. m. Warszawa), rok 1892, nr aktu 237 [indeks na http://geneteka.genealodzy.pl/] http://szukajwarchiwach.pl/72/162/0/-/118/str/1/1/10#tabSkany - pogrzeb: Urz. M. st.W-wy http://cmentarze.um.warszawa.pl/pomnik.aspx?pom_id=10439
|
|